Salg og service – på telefon og mail

Når der skal sælges eller budskaber skal formidles er det altafgørende at holde fokus. At vedligeholde og udvikle kommunikationen er en kompetence, der skal holdes ajour: de gode vaner skal bevares og uvanerne holdes på afstand.

Telefon
Medarbejderne gør hvad de kan, men salgstallene er ikke i mål. Samtalerne er for lange og alt for mange henvender sig mere end én gang om det samme:

– arbejd med holdning og formidling og lær teknikkerne til at styre samtalen.
– forkort samtaletiden og reducer henvendelserne; endda med en bedre service.

Mail
Besvarelserne på e-mail tager ofte for lang tid og er ikke altid tilstrækkeligt imødekommende. De enkelte medarbejdere besvarer e-mails på vidt forskellige måder.

– definer fælles rammer for sprogbrug
– opnå en større præcision og undgå lange korrespondancer
– levér bedre service på kortere tid

bossy360

Mange medarbejdere med personlig kunde- eller borgerkontakt har opbygget en stor og god erfaring. Derudover har mange allerede deltaget i kommunikationskurser.
Kurser og træning tilrettes derfor i respekt for den viden og erfaring, der allerede er tilstede og med fokus på mulighederne for at udvikle nyt, positivt og brugbart. Samtidig holder vi et vågent øje med eventuelle uvaner.
- på den måde vil arbejdet med egen kommunikation opleves positivt og brugbart.